Tårta, bakelse, kakor, bakverk, godsaker.

Jag sitter och funderar på vad jag ska baka för slags födelsedagstårta i år. Eller ja... Det brukar ju bli tårtor. På de senaste årens födelsedagsfester har det blivit någon slags chokladkaka (typ tryffeltårta) och marängkolatårta. Tanken var att göra samma sak i år, men nej... I år vill jag göra något annat! Men... Vad? Jag har tänkt fram och tillbaka. Klurat på om det ska bli budapestrulle, gräddtårta, rulltårtsbakelser, toscakaka eller pavlova? Men nej... Det blir inget sådant.

Jag tror att jag har bestämt mig. Det blir två nykomlingar och en stor chansning! Chansningen kan antingen hamna på kakfatet eller i soptunnan. Det ska vara svårt att baka, men jag ska ge det en chans. Antingen blir det succé eller pannakaka! :)

Så... Bara att invänta kalasdatumet och hålla tummen! Du ska såklart få recepten. :)

Men nu blir det snart fredagsmys! Jag har både färska saluhallsräkor, nybakad surdegsbaguette och aioli (tack mamma och pappa!) och lite ost och kex. Lovely! Men godis... Icke! Mamma var inne och köpte lite godis på 4Gott, men jag höll fingrarna i styr och köpte inget! Känns bra. Alltså blir det fredagsmys utan gotte.

Ha en trevlig fredagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0