Välkommen 2011!

Så var det 2011. Ett nytt år med nya möjligheter! 2010 avslutades på ett otroligt roligt sätt! Goda ostar, trevliga människor, ljuvlig mat och dans! Lovely.

Vad har jag då för förväntningar inför året som kommer? Jag hoppas såklart att det ska bli ett toppenår! Det får gärna ge mig lite nya möjligheter, tid att umgås med mina fina vänner, lite resa, att min familj och mina nära och kära får hålla sig friska... Jag vill ha ett bra år! Såklart ska jag se till att det blir så. :)

Blev det några nyårslöften? Jag brukar alltid tänka massa saker som jag ska ha som nyårslöften men det går inte alltid så bra... Men i år ska jag lyckas! Här är mina nyårslöften:


* Sluta äta godis - Japp. Det kan bli svårt, men jag vet att jag kan det. Varför ska jag då sluta? Nej, det handlar inte om vikt eller något sånt. Jag vill helt enkelt inte äta godis. Visst kan det vara gott ibland, men oftast när jag köper godis så känner jag efter några bitar att det inte är särskilt gott. Ändå äter jag det. Onödigt! Så därför ska jag sluta. Visst... Jag kommer att sakna choklad, lakrits och sådär, men jag vet att kroppen mår bättre av det. Därför ska jag sluta!

* Träna - Det gör jag ju redan så det här löftet innebär egentligen bara att jag ska fortsätta med min goda vana att träna 3 - 4 gånger i veckan.

* Leva mer i nuet - Jag tänker ofta långsiktigt i stället för att koncentrera mig på nuet. Jag måste hitta balansen däremellan. Leva mer i nuet, men fortfarande ha det långsiktiga i åtanken.

* Bli bättre på att äta nyttigt - Inte heller det här har något med vikt att göra utan om välmående! De sista veckorna/månaderna på året har varit tuffa för min kropp. Stressen, brist på raster, trötthet och annat har gjort att maten har fått ta smällen. Tyvärr. Så det tar jag tag i nu. Ut med halvdan mat och in med det nyttiga. Det är mycket godare och jag vet att jag mår bättre av det!

* 21/5 - Då smäller det! Då bannemej gäller det! Det här är det jobbigaste nyårslöftet... Jag ska springa Göteborgsvarvet och jag ska göra det riktigt bra! Därmed basta. Nästa vecka drar mitt 20 veckorsprogram igång (om jag är frisk...) och sen är det bara att tuta och köra. Jag tänker inte göra det halvdant utan ge allt! Så om du är i Göteborg det här datumet... Stå längs banan och heja på mig! Jag lär behöva det. :)

Så... Där har ni mina nyårslöften. Vi får se om jag kan hålla dem. :) Vad har du för nyårslöften? Hur gör du för att hålla dem?

Men nu är det dags att ta tag i nuet. Jag har tvätt i maskinerna som väntar på att bli upphängda. Sen ska jag laga lite mat (nyttig sådan! Läs under nyårslöftena...). Det lutar åt kyckling med wokad vitlåk och kikärtssallad. Så otroligt gott!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad är det för 20-veckorsprogram du har?

2011-01-02 @ 13:44:46
URL: http://mariaimono.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0