Fru Sommar! Var är du?

Jag längtar efter dig. Det kryper av längtan inom mig. Jag vill ha sol, värme, långa och ljumma kvällar, fräknar på näsan, brunbränd hud, bara ben, uteserveringshäng, grillning och picnic på en filt... Jag vill ha sommar och det är nu!

Du gjorde ett gästspela för ett tag sen. Då var luften härligt varm, vindarna ljumma och solen värmde min bleka hud. Jag kunde gå barbent och med sandaletter på fötterna. Jackan kunde lämnas hemma och solglasögonen satt på näsan. Det var sommar. Det var varmt. Det var soligt.

Men så försvann du. Snabbare än du hade dykt upp. Borta. Borta med vinden. Tillbaka var en blandning av fröken Vår och unge herr Höst. Med grå himmel, regn som hänger i luften och med kyla som letar sig in genom den knäppta jackan. Borta är de bara benen. Borta är den underbara fru Sommar.

Tyvärr verkar du inte vilja komma tillbaka inom den närmaste framtiden. Tråkigt tycker jag. För jag saknar dig. Men jag hoppas att du snart, snart, snart kommer tillbaka till oss. Kom tillbaka och stanna länge! Snälla!

   
I morgon
den 22 junRegnskurar / UppehållRegnskurar / Uppehåll
torsdag
den 23 junRegnskurar / UppehållRegnskurar / Uppehåll
fredag
den 24 junRegnskurar / UppehållRegnskurar / Uppehåll
lördag
den 25 junRegnskurar / UppehållRegnskurar / Uppehåll
söndag
den 26 junRegnskurar / UppehållRegnskurar / Uppehåll
Högsta: 17°
Lägsta: 12°
Högsta: 16°
Lägsta: 11°
Högsta: 15°
Lägsta: 11°
Högsta: 15°
Lägsta: 11°
Högsta: 16°
Lägsta: 10°

Väderprognosen för de kommande dagarna. Lånad från www.msn.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0