Gör allt åt mig också.

Jaha... Så var det midsommarafton. Jag har noll känsla. Inte är det väl midsommarafton? Idag? Nja.... Det hade lika gärna kunnat vara... Jamen en vanlig fredag.

I flera år nu har jag firat midsommar i Kalmar. Oj så trevligt det har varit. Förra året hade jag så himla roligt! Jag var som sagt i underbara Kalmar med mina fina vänner. Vi åt frukost ett stenkast från havet och sen gjorde vi oss midsommarfina. Jag i blommig klänning och lockigt hår. Sen åkte vi in till Kalmar och åt glass innan vi begav oss till midsommarfirandet som Jenny och Emil hade fixat. Vi åt lunch tillsammans. Skrattade och sjöng snapsvisor. Vi lekte roliga lekar (mitt lag vann bland annat dragkampen! Det var jag, en engelsman, en pilot och en brandman. Japp... Det var jag som drog hem segern!), dansade runt en buske (ja, man tager vad man haver), åt lite goooood tårta, skrattade, sjöng sånger, grillade, drack rosé, dansade halva natten... Det var så roligt!

I år hade jag hoppats på att vara i Kalmar igen. Samma gäng. Förmodligen lika roligt! Men... I stället ska jag jobba. Jag hinner inte ner till Kalmar. Tyvärr. Nu tror jag ju att misdommarfirandet jag ska på blir väldans trevligt och roligt också! Fina vänner, rosé, grillat, säkert lekar och massa skratt! Supertrevligt! Men Kalmar har liksom blivit en fin och rolig tradition. Det är väl fjärde året nu tror jag (ett år var i och för sig med andra människor kom jag på nu)... Jaja... Nu ska jag inte vara sån! Sentimental. Men mina vänner som är i Kalmar!! Nästa år kommer jag med igen. :)

Nu är det dags att bege sig till jobbet. Eftersom jag ska stå inne hela dagen och inte få ta del av något midsommarfirande alls så ber jag dig. Gör allt för mig! Ät en riktigt god frukost (gärna med jordgubbar), ät några extra potatisar med gräddfil och gräslök åt mig, dansa runt midsommarstången (eller en stor, grön buske) och lek massa lekar. Ja och ät lite tårta också. Gör allt åt mig. Allt som jag missar!

Jag bjuder på en härlig tårtbild och önskar att jag hade en bit av den just nu! GLAD MIDSOMMAR på er alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0