Grönt gräs mellan tårna.

Sicken underbar långhelg det har varit! Hela fyra dagars ledighet och det har varit ljuvligt! Mer sånt tack. :)

Jag åkte ner till Halmstad direkt efter jobbet i fredags och pappa hämtade upp mig på stationen (tack pappa!). Ute i Vilshärad väntade mamma och en goooood räksallad och ett glas vitt. På lördagen var vi inne i stan en sväng och åt glass. På eftermiddagen brände jag min hud litegranna och på kvällen lagade jag och pappa middag (fetaostfyllda och örtkryddade lammfärsbiffar, kycklingklubbor, tzatsiki och ugnsrostad potatis). Underbart gott! På söndagen sprang jag nästan en mil i gassande sol. Skogsstig, rötter och kottar, sand, broar, svett, värme och lite asfalt. Jag hade nog kunnat springa det dubbla. Det gick så lätt! Sen åkte vi hem till Småland och jag bakade tårtbottnar. Syster och Niklas kom och vi grillade på altanen. Vi drack lite vin (eller det var nog lite mer än lite vin när jag tänker efter...) och satt ute hela kvällen och en liten bit in på natten. Under filtar och med en smaskig Irish coffee som avslutning. På måndagen vaknade jag 05.22 av solen och av en vinkyl som startade flera gånger i timmen (kändes det som). Under förmiddagen åkte finklänningen på och det vankades 80 årskalas och jag stod för tårtorna. Otroligt goda om jag får säga det själv. :) Det var varmt. Väldigt varmt. På kvällen satt jag, mamma och pappa på trappan i skuggan. Sen beställde vi pizza som vi åt på altanen. Klockan 20.30 höll jag på att somna i soffan så då kröp jag till kojs och läste ut min bok. Natten var varm. Som en bastu i sovrummet. 08.05 vaknade jag av att grannarnas ungar lekte ute på gatan. Jag åt frukost i den svala källaren och satte mig sedan i solen. Ordnade lunch till pappa. Grov macka med rödbetssallad, grönsaker och köttbullar. Sen solen igen. Sen kom mamma hem. Jag lagade kinesiskt till middag. Sen körde mamma och pappa mig till Hestra och vi åt glass. Sen kom tåget och jag satte mig bakom en man som spelade schack med sig själv. Jag undrar vem som vann? Läste lite i en bok jag hittade hemma. Jag har läst den innan. Men jag läser den igen. Somnade lite. Sen var tåget framme och jag tog bussen hem. Mina växter i vardagsrummet såg lite ledsna ut så jag vattnade dem. Nu ska jag snart sova.

Japp. Det var min helg. Jag fick känna grönt gräs mellan tårna och det var ljuvligt!!



Solen sken och benen fick sig lite sol.



Gräs mellan tårna!



Mamma hade planterat fina violer (ja, jag vet att det inte är violer!!).



Pappa är världsbäst på att grilla!!



Mamma fick hålla locket. :)



Mammas nya konstiga solcellslampa. Inga kommentarer på utseendet.



Staketet var desto finare.



Jag och pappa!



Den goda maten. Lite på sniskan, men ljuvligt gott!



På altanen hade mamma också fina blommor!



Finklänning på!!



Morfars present.



En av tårtorna.



Kalasredo.

Kommentarer
Postat av: mamma

Underbart ;)))

2011-06-08 @ 18:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0