Har folk så många gamla sulor hemma?

Seriöst... Jag börjar faktiskt undra.

Ja, det har väl inte undgått någon vid det här laget att jag numera jobbar med skor (underbara skor!). Skor i alla dess former. Nja, kanske inte riktigt. Men mycket skor blir det! Sen jag började jobba med skor har jag insett hur himla bra det är med sulor! Tidigare har jag alltid nickat och hmmmmm-at när folk i skobutiker börjat prata om sulor. Vad ska jag med en sån till? Du vill ju bara kränga! Jovisst är det kanske så, men jisses så bra det är med sulor!

Det finns massa olika sulor och jag har redan fått mina favoriter! Och så många fördelar det finns med denna skapelse! Den gör så att jag faktiskt kan ha skor som varken glappar eller klämmer i tårna (japp... Jag är har en såndär nedrans mellanstorlek på mina fossingar!). Den gör så att skon blir mycket bekvämare (japp... Lägg en sula i en ballerina och stå upp och gå i 12 h. Testa sedan att göra samma sak utan sulan. Stoooor skillnad! I promise) och inte lika hård för foten. Den gör också att skon håller sig betydligt mycket fräschare! När skon känns lite halvsunkig är det bara att byta ut sulan i stället för att kasta hela skon (spraya lite Yocoair i också så blir det kanon!). Sulor är bra skit. Tro mig! Och nej... Jag säger det inte bara för att jag vill sälja. Sulor ska det vara! Punkt slut!

Så... Varför allt detta svammel om sulor? Jo... Jag har börjat fundera på hur mycket gamla sulor som ligger i folks hem. En del människor som jag försöker sälja en sula (eller två) till svarar: Nej, tack vi har nog några gamla sulor hemma! Detta trots att de sekunden innan har sagt: Ja, du vet nu har min dotter/son storlek 30 i stället för 28 och/eller Skon känns nog lite stor ändå. Då undrar jag såklart... Har de en gammal sula i varje storlek hemma? Så att de ska klara sig hela livet utan att köpa nya? För inte kan de väl använda sulan i storlek 28 till skon i storlek 30? Nja... Tveksamt.

Jag kan se det framför mig. Familjen har en sullåda. En låda med ett fint litet register där varje storlek finns representerad. Bara gamla sulor. Hela lådan full. Den lådan måste sprayas med Yocoair ganska ofta. :)

Jag undrar i samma veva hur fräscha och bra de där sulorna egentligen är? Jag menar... En sula suger åt sig fukt (läs: fotsvett) och är efter ett tag inte alls särskilt fräsch. Den är heller inte lika skön att ha i skon. Så varför sparar folk gamla sulor? Det förstår jag inte.

Nej, nu ska jag sluta svamla om sulor. Jag var bara tvungen att fråga mig hur folk tänker och jag vet faktiskt inte. Det jag vet är att sulor... Det är bra grejer det! Tänk på det och köp för guds skull nya sulor i stället för att använda de gamla (och om det är ett svepskäl till att inte köpa...? Säg hellre att du inte vill ha en sula!).



Min favoritsula - Enjoy. 139 pix och den är värd varenda öre och krona!
Gör underverk i platta tygskor och ballerinor. Testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0