Sommar i sommar.

Jag älskar Sommar i P1! Det är så kul att lyssna på vad folk har att säga. En del gör det superbra, andra mindre bra. Men vad gör väl det?

Innan om åren har jag noggrant valt ut vilka sommarprat jag ska lyssna på. Jag har valt sommarpratare jag känner till eller sådana som jag tror har något intressant att säga. Ganska många har valts bort. Men... Inte i år! I år ska jag lyssna på alla sommarpratare. Punkt slut! Än så länge har jag lyssnat på Mark Levengood (LYSSNA på det! Han är ju alldeles underbar!) och Clara Lindström. Båda bra. Mark överlägsen! Mer Mark tack! De kommande dagarna ska jag lyssna på Timbuktu, Göran Gudmundsson och Tony Lindgren. De två sistnämna har jag ingen aning om vilka det är!! Men... Jag ska ge dem en chans! Jag lovar att hojta om jag hör något bra! Så kan du också lyssna!

Sommarprat jag ser fram emot
Mark Levengood (redan avlyssnad och det var super!!)
Maria Wetterstrand (verkar vara en vettig kvinna!)
Carl Bildt (intressant att se [eller ja höra] om dialekten och rösten är behaglig att lyssna på så länge)
Leif Mannerstöm (honom gillar jag!)
Cecilia Forss (se I rymden finns inga känslor!)
Johan Wester (gillade HippHipp-kollegans vinterprat. Det bådar gott!)
Petra Marklund (yepp... Min lookalike [eller jag om man ska tro många människor] ska prata i sommar)
Leif GW Persson (om han tar upp lite spännande rättsfall kan det bli bra!)


Sommarprat jag kanske inte ser fram emot lika mycket
Carl Bildt (rösten alltså... Fixar man den i en timme?)
Babben Larsson (ledsen, men jag gillar inte henne)
Leif GW Persson (samma som med Bildt)
Alla okända människor som jag aldrig har hört talas om (beror det på okunskap eller är de helt enkelt okända?) som t ex Ghita Nörby, Yukiko Duke (Nej, jag tittar inte på SVT morgon och jag trodde faktiskt att hon var en han sett till namnet), Anna Kåver och Dilsa Demirbag-Sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0