Helgschema.

Helg! Det går inte med ord att beskriva hur skönt det är! Jag har jobbat så hårt den här veckan för att verkligen visa vad jag går för. Jag har ansträngt mig för att visa att jag är det rätta valet. På alla tänkbara sätt har jag försökt ta in all information och prestera så bra jag bara kan. Sånt tar på energin kan jag säga. Min hjärna är helt överfull med nya saker som jag försöker förstå. Vissa saker går lätt - som att lära sig kassan och sälja skor - medan andra är lite svårare - nyckeltal, budget, siffror. Men jag kämpar! Jag anstränger mig! Jag ger järnet! Med tanke på att jag bara har jobbat i fyra dagar så tycker jag personligen att jag har kommit långt. Riktigt långt och jag är stolt över det jag har gjort. Punkt slut! Ja, även om perfektionisten i mig tycker att jag faktiskt borde ha lärt mig mer, förstått alla små detaljer, hängt med på alla saker som har förklarats... Men vem begär det av mig? Ingen mer än jag själv. Så enkelt är det och det måste jag inse... Det är bara jag själv som ställer de där höga kraven på mig själv. Att jag måste kunna allt direkt. Jag måste lära mig att inte ställa såna krav på mig hela tiden!

Men nu är det alltså helg och jäklar vad jag ska njuta av det! Vad står då på schemat? Jag önskar att jag kunde svara träning! Det var en vecka sen sist och kroppen längtar efter att få röra på sig. Men jag är fortfarande hes och jag hostar. Ingen träning alltså. Det får vänta till i början av nästa vecka. Nu måste jag bli frisk! Därmed basta!

Så imorgon väntar en lååååång sovmorgon innan jag tänkte promenera ner till centralen (lite motion ska de allt bli!) och ta bussen till Allum. Då hoppas jag att jag den här gången kan få tag på lite hårgrejer (förra helgen var ju Bellbox stängt...). Såklart ska jag kika in i butiken och kolla hur det går för dem! Peppa dem lite. :) Sen blir det marängtårta och vin med Maria på kvällen (lustig kombo jag vet... Men Maria var tydligen sugen på det.). På söndag ska jag ta mig till en affär och inhandla en styck GP (kanske du också ska ta och göra förresten...) och lite god frukost. Efter det kanske det blir en liten promenad i solen (hoppas jag) följt av tvätt och slappe i soffan med en maffig rutinhandbok. Tidigt i säng är det som gäller eftersom jag ska vara på jobbet redan kl 08 för att hinna ha lite mer korvstoppning. Jisses... Explosionsvarning för hjärnan!

Japp... Det var min helg. Vad ska du göra?

Just nu ska jag i alla fall krypa till kojs och sova! Jag misstänker att John Blund kommer snabbt ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0