Jag vill löpträna. Nu!

Så har jag då äntligen kommit till skott och köpt nya löparskor. Det blev lite spontant för på vägen från MRL:en (som för övrigt var snorjobbigt! Jag är helt mör i lår och rumpa och jag vågar inte ens tänka på sicken träningsvärk jag kommer att ha imorgon) gick jag förbi Löplappet dam. Jag smet in för att kika lite... Det blev lite mer än kikande, men det var bara på tiden!

Såklart hade jag pronation när jag sprang. Såklart ville mina fötter inte ha de lite billigare varianterna på skor. Nej, mina kräsna fötter ville såklart ha bland det bästa. Jag är inte förvånad! Så... Om jag hade valt helt på utseende hade jag valt ett par otroligt snygga knallcerisa löparskor! Visst är de snygga!!




Men... Den här skönheten slutade som nummer två eftersom de hade några kuddar som tryckte in lite konstigt vid sidan an hälen/sidan av foten. Tyvärr för vem hade inte velat löpträna i de skorna? :)

I stället föll valet på ett par silver/rosa skor från Saucony (modellen heter Hurricane 12). De kändes sköna, lätta och otroligt bekväma! De fick de bli. Så nu är jag 1700 kr fattigare. Det känns inte alls roligt, men jag har inte helt rätt skor idag och det är inte så bra. Så... Det är bara att bita i det sura äpplet!





Nu vill jag bara ut och löpträna! Om det inte hade varit så att jag sprang 7,2 km igår och körde MRL idag och därför är heeeelt sluuuut i benen... Ja, då hade jag gett mig ut på en premiärtur i nya skorna. Men... I stället blir det till att steka pannkakor och återhämta sig efter passet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0