När jag kollar in i min garderob...

Uppdatering några timmar senare...

Jag har nu hittat jeansen. De är supersköna och sitter väldigt bra. Så jag slog till på två par direkt. Ett par ljusa och ett par klarblå. Och så fick en liten sommartunika följa med hem också. Men nu... Nu är det köpstopp. På kläder i alla fall...






...ja då ser man ganska tydligt vilka årstider jag gillar allra bäst. För vår- och sommarkläder är det som dominerar. Helt klart. Jag älskar blommiga klänningar, tjejiga kjolar, fina blusar och tunna sommarlinnen. Jag trivs bäst i jeansjacka och sandaler. Därför föredrar jag att just köpa sådana plagg. Jag lägger mest pengar på just sådana plagg. Konstigt egentligen med tanke på att det känns som att höst- och vinterperioden är längre än våren och sommaren. Men det struntar jag i! Jag älskar vår- och sommarkläder.

Den senaste tiden har min garderob både krympt och växt. Först rensade jag rejält. Slängde allt jag inte har använt på ett bra tag i en klädcontainer. Tömde rejält helt enkelt. Sen har jag fyllt på. Jag har köpt nya, fina plagg  som jag bara längtar efter att använda.

När jag blev kallad på intervju för mitt nya jobb lovade jag mig själv en sak. Om jobbet blev mitt skulle jag göra just detta - uppdatera min garderob. Jag skulle unna mig själv lite nya saker. Eftersom jag redan på första intevjun hade en bra känsla i kroppen så misstänkte och framför allt hoppades jag att det kunde bli shopping. När andra intervjun var avklarad var den känslan ännu mer påtaglig. Och ja... Det blev så. Och jag har hållt löftet. Garderoben är uppdaterad och här är några smakprov på tillskotten.



Glesstickad, svart tröja från VILA. 179:90 kr.




Glesstickad grå tröja med kort arm. H&M 149 kr.




Camelfärgad blus med volanger. En av mina favoriter! VILA 299.95 kr.



 
Mönstrad klänning från VILA/Mandeldesign 349.95 kr.




Födelsedagspresent från herr och fru A. Randig klänning från Monki,
sjal H&M och skärp H&M. Jag fick också en brun, liten väska som jag
glömde att fota!



Leopardmönstrad långklänning från H&M 199 kr.




Födelsedagspresent från syster och hennes sambo. Blommig kjol från
Monki.




Prickig, blekaprikos blus med rosett i ringningen. H&M 149 kr.




Blekaprikos blus utan ärm. Gina Tricot 199 kr.



 
Korallcerise blus från VILA 249.95 kr.





Blå blus med massa volanger från VILA/Object 399.95 kr.




Svart (ja, den är svart, men blixten förstörde lite) kavajliknande plagg
från Gina Tricot 249 kr.




Den perfekta sommaroutfiten! Jeansskjorts boyfriend fit från H&M
249 kr, randigt linne med volang H&M 79.90 kr och flätat, brunt skärp
från H&M 49.50 kr.



 
Örhängen. Ett par svarta, fyrkantiga i plast för 49 kr och ett par pluppar
i matt korallrött för 39 kr. Båda från VILA.




Triss i långa halsband! Ugglan kommer från Lindex och kostar 79.50 kr,
hjärtat kommer från Kappahl och kostar 79.50 kr och det med fler,
lite mindre berlocker kommer också från Lindex och kostar 59.50 kr.





Turkos ring från Lindex 49.50 kr.


Oj... Du fick visst lite mer än ett smakprov. :) Jag har förutom detta också slagit till på två par byxor - ett par svarta och ett par mörka jeans. Jag letar fortfarande efter ett par lite ljusare jeans, men jag har än så länge inte hittat den perfekta tvätten. Jag vill också ha ett par svarta chinos, men inte heller där har jag hittat rätt. I övrigt är jag nöjd! Nästan. :)

Så... Vad tycker du om mina nya plagg? Är det något du tycker jag saknar och bör köpa?




Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så fina kläder du har köpt. Jag måste också rensa och fylla på garderoben, men det får vänta eftersom vi ska till Teneriffa : )



Kram kram

2011-03-05 @ 12:55:20
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0