Tandläkarskräcken.

Jag har alltid haft en stor skräck inför att gå till tandläkaren. Varje gång jag ska gå dit får jag en stor klump i magen och när jag sitter där i väntrummet så mår jag illa. Riktigt illa. Att säga att jag hatar att gå till tandläkaren är en underdrift. Det är bland det värsta jag vet.

Anledningen till detta vet jag faktiskt inte. Jag tycker att det är obehagligt när någon pillar och drar i min mun och mina tänder. Jag har ingen kontroll över situationen och ligger bara där i stolen och kan inte säga något.

Jag har stött på både bra och dåliga tandläkare. En del respekterar min skräck. När jag talar om det blir tandläkaren mån om att ta det försiktigt och pausar om hon (jag har bara haft kvinnliga tandläkare/tandsköterskor) märker att jag tycker att det är obehagligt. Hon erbjuder mig lite bedövningssalva om det är något som gör ont och helt enkelt visar mig att hon respekterar att jag tycker att det är jäkligt obehagligt.

Sen har jag stött på tandläkare som skiter fulla f*n i det. Jag har sagt till någon tandsköterska att jag tycker att det är väldigt obehagligt och då har hon fnyst lite och sen satt igång. Men... Hon har inte alls tagit hänsyn till det jag har sagt, snarare tvärtom. Då har hon slitit lite extra, tryckt ner den där vassa saken i tandköttet så att det blöder både här och var i munnen och inte alls tagit en paus när hon har märkt att jag har tyckt att det är obehagligt.

Inatt stötte jag på den allra bästa tandläkaren någonsin. Han (ja, det var en manlig tandläkare den här gången) sa att min mun var utomordentligt välskött och att han inte såg några hål eller någon tandsten alls. Allt var perfekt. Han var trevlig, rolig och jag kände mig inte rädd alls. Det var det perfekta tandläkarbesöket någonsin! Ja, det kanske ska tilläggas att tandläkaren tog fram en spritflaska efter mitt besök och tog sig en jävel... Jag tyckte väl att han hade luktat lite sprit under undersökningen... Men oavsett om han var full eller inte så var det helt enkelt det bästa tandläkarbesöket ever!!

Jag hoppas på samma tur nästa vecka (får ont i magen redan nu!!!). Ja... Förutom spriten då kanske. Tandläkaren måste vara nykter annars får jag nog lite panik. Men i övrigt hoppas jag på det bästa tandläkarbesöket ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0