21 097,50 meter.

Så lång är en halvmaraton (dvs så långt jag ska springa/gå/krypa/rulla om knappa två veckor). Jag ställer mig frågan vad idén till den där sista 0,5 metern kommer från. Var den nödvändig? Vem bestämde det?

Hur som haver... Jag sitter just nu och suger på karamellen att anmäla mig till loppet Prinsens Minne i Halmstad i augusti. Banan är nog riktigt fin och det skulle ge mig ett riktigt bra tillfälle att få ännu en chans att köra ett mer lyckat halvmaraton (ja, jag förutsätter redan nu att jag inte kommer att vara helt nöjd med resultatet om två veckor). Det ger mig 104 dagar att träna. Jag är riktigt sugen...

Det finns dock ett problem... Jag har ju anmält mig till Midnattsloppet den 27 augusti och frågan är om jag fixar att springa en halvmaraton den 20 augusti för att en vecka senare springa Midnattsloppet på en mil...?

Samtidigt som jag känner suget efter att anmäla mig så ställer jag mig frågan - Vad är det för fel på mig? Vad är det för störning jag har i hjärnan som gör att jag tycks gilla att anmäla mig till massa lopp i tid och otid? Det trots att löpning egentligen inte är min grej. Varför?

Jag tror att jag ska suga på karamellen en liten stund till, men oj så roligt det hade varit!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0