21 maj 2011 kl 15.18.

Om exakt två veckor (japp på klockslaget när det här inlägget publicerades) går startskottet för startgrupp 13 i Göteborgsvarvet. Någonstans bland alla de där galna människorna kommer jag att stå. Nervös, förväntansfull och med stort hopp om att ta mig runt den 2,1 mil långa rundan. Om exakt två veckor, precis på klockslaget, tar jag mina första steg mot mitt stora mål. 2,1 mil.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag kände mig redo och förberedd. Jag skulle ljuga om jag sa att jag med största sannolikhet kommer att ta mig runt. Jag skulle ljuga om jag sa att jag såg fram emot det. Saker och ting gick ju inte riktigt som jag hade planerat (hatar när det händer!). Men jag ska göra det bästa av situationen och jag ska bannemej ta mig runt! För då väntar en riktig brakmiddag med mamma och pappa. Och... Jag kommer att vara sjuuuukt stolt över mig själv!

Så.... Om du står längs banan och hejar om två veckor... Ja, då förutsätter jag att du hejar på mig om du ser mig! Jag förväntar mig en rejäl hejning så att jag får energi. Så leta efter en 1,66 cm kort tjej med liiiite för mycket utväxt, svarta 3/4 byxor och illröd tröja (som fortfarande skär sig ordentligt med skorna. Hur tänkte jag?). Tjejen kommer att se mycket trött och plågad ut och hon behöver din hjälp att fortsätta!

Men... Jag har fortfarande två veckor på mig att förbereda mig. Inte lång tid, men strunt samma. Jag tar nya tag nästa år!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0