Det var en pärs.

Sicket väder det är ute! Det är heeeelt sagolikt! Stan var full med folk och det är härligt. För mig blev det bara besök i två butiker. Sen klarade jag inte mer. Jag fick sånt sug efter att köpa saker som jag verkligen inte behöver så jag gick och köpte glass i stället.

Först gick jag in på underbara Pop Boutique. Det är en butik som säljer vintagekläder från 50-talet och framåt. Utöver det säljer de nysydda kläder som ser ut som vintage. Förra sommaren köpte jag två helt underbart fina klänningar där! Självklart hittade jag klänningar även idag. Jag fastnade allra mest för en svart klänning med röda små prickar på. Den hade tunna band och satt väldigt tajt över livet och sen var den vid i kjolen och lite tyll undertill så att det blev ett fint fall. Ringningen var lite annorlunda mot vad jag brukar ha på mina klänningar och den var faktiskt helt underbart fin! Jag stod länge i provrummet och vägde fram och tillbaka. Smärtsamt konstaterade jag att jag faktiskt inte behöver fler klänningar. Jag har alldeles för många alla redan och jag hinner knappt använda alla. Så den underbara klänningen fick bo kvar i butiken! Kanske går jag dit och köper den en annan dag...

Efter besöket på Pop Boutique gick jag till nästa favoritaffär - Balders Hage. En alldeles fantastisk liten inredningsbutik där jag kan gå nästan hur länge som helst och sukta på alla fina saker. Idag hittade jag ett gäng skålar och kakfat som jag så gärna ville ha! Billiga var de också, men även nu sa förnuftet ifrån. Var ska jag ha alla kakfat till? Jag har ju redan ett gäng hemma och jag får i ärlighetens namn inte plats med fler! Så... Jag gick därifrån. Utan kakfat.

Efter de här två stoppen beslutade jag mig för att gå och köpa glass. Det skulle bli för jobbigt att övertyga mig själv om att inte köpa något som jag egentligen inte behöver en gång till. Så det fick bli glass i stället. Tre kulor i rån - flädersorbet, hallonsorbet och mintchoklad. Underbart gott i solen. Sen gick jag via korsvägen hem för att kolla på Lisebergs nya åkattraktion. Hur kan en människa frivilligt sätta sig i den? Fruktansvärt!

Så... Blev det inget inköp idag alltså? Jo... Jag sprang faktiskt på ett riktigt fynd precis runt hörnet från där jag bor. Två härliga liter jordgubbar som ska vara en ingrediens i en efterrätt jag ska göra ikväll. Färska jordgubbar... Då är det minsann på väg att bli sommar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0