Finfynd. Nöjd.

Idag har jag stått på lagret och packat skor från förra säsongen som ska skickas till en annan butik. Det är otroligt kul att se vad det finns för skor i gömmorna. I en del fall förstår jag inte riktigt hur någon har tänkt. Vem hade denna någon tänkt skulle köpa skorna? För en del modeller är verkligen inte särskilt snygga!

Men så ibland... Ja, då hittar man ett riktigt snyggt par skor! En såndär modell som jag lätt hade kunnat tänka mig att köpa. Tyvärr är det alltsomoftast bara enstaka storlekar kvar och det är sällan min storlek. Då får jag snällt packa ner den fina skon i en stor kartong bland en massa andra skor.

Men så ibland... Ja, då finns den där fina skon i min storlek! Då passar jag såklart på att prova dem. Kanske, kanske, kanske passar dem. Alltsomoftast passar de inte mina knasiga fötter. Jag förstår inte vad det är med dem!

Men så ibland... Ja, då passar dem. De sitter som ett smäck och är sådär superfina att jag bara vill ha dem. De ska bo i min hall. Punkt slut.

Det hände idag. Jag hittade ett par tygskor i en härlig röd färg. Typ klarröd, men med en touch av korall. Helt underbara i mjukt, mjukt tyg. Vit sula och en bit vit resår framtill. Jag hittade fem par och såklart fanns det ett par som passade mig. De passade perfekt. Satt som gjutna på mina fossingar. Och jag kunde inte motstå.

Ja, jag vet att jag har köpstopp när det kommer till skor. Ja, jag vet att nu 12 nya par skor på knappt tre månader är alldeles för många par skor. Ja, jag vet att jag verkligen, verkligen, verkligen inte behöver fler par skor. Men när man hittar ett par fina tygskor i den perfekta rödkoralliga färgen för ynka 74 kr... Ja, då är det skandal om man inte köper dem.

Så nu har jag ett par nya, fina skor. Jag tror att jag ska inviga dem i veckan. Piffa upp en enkel outfit litegranna. En färgklick. Vad tycks?


Här ser de mest röda ut, men de är nästan lite koralliga i verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0