Härliga tisdag.

Idag har jag varit på gymmet. Det blev en kort runda innan jag ska iväg och jobba om en liten stund. Det var nästan tre månader sen jag var på Friskis senast (katastrof!), men jag kan inte göra annat än att skylla på först heshet, sen förkylning och sist (men inte minst) all fokus på Göteborgsvarvet. Gymmet och Friskis har liksom fått stå tillbaka, men nu så. Nu ska jag bannemej ta tag i det här igen!

Först ut blev alltså en runda i gymmet. Jag trodde att det skulle vara tungt som tusan, men det var faktiskt inte så farligt. Fine... Jag fick gå ner liiiiite i vikt (1 kg per hantel och övning), men å andra sidan klarade jag 15 repetitioner i stället för 10 så det måste väl nästan gå på ett ut? Jag känner däremot att armarna är trötta. Det var tungt att köra axlar framförallt och jag ser i spegeln att mina små muskler som jag hade lyckats bygga upp har försvunnit lite. Menmen. Så är det ibland.

Nu ska jag alldeles strax bege mig till jobbet. Det är underbart ute! Varmt, soligt och blå himmel. Lovely! Tänkte visa en ny fin kjol som jag köpte förra veckan på Vila på Allum. En beigebrun (kanske heter färgen kamel?) kjol med hög och nästan lite smårynkig midja och så ett skärp. Jag gillar den jättemycket och den är perfekt längd att ha till jobbet. Till den ett vitt linne (H&M) och mina älskade denimsandaletter med korkklack på fötterna (oväntat att de kommer från Din Sko? Visst är de fina? Skynda, skynda! Det finns inte många par kvar). Underbart med lite somriga kläder.

Yesbox. Jag hoppas att du får en underbar tisdag för det ska jag ha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0