Maj? Vår? Snart juni? Höst? Tomteluvor?

Alltså ärligt... Det är totalt gråväder ute. Det blåser. Det regnar. Riktigt höstväder. Ändå är det maj. Slutet av maj till och med. Hallå!? Vart tog våren och försommaren vägen? Borta med vinden.

Jag har försökt få lite sommarkänsla genom att prova sommarklänningar. Blommiga, klara färger, fluffigt, långt, kort, tunt tyg. Älskar det!

Hjälpte det? Litegranna... Ja, i alla fall fram tills jag såg några ungar precis här utanför med tomteluvor på sig. Tomteluvor?! Det känns väl ändå liiiiite fel? Varför låter man sina ungar ha tomteluvor nu? Där försvann den lilla gnutta sommarkänsla.

Men... Jag ska bannemej se till att ha sommarkänsla ändå. I veckan blir det våriga kläder, ljusa nagellack och i den lilla rosa får finaste sommarklänningen följa med hem till morfars födelsedagskalas. Japp. Här ska det bannemej bli sommarkänslor!

Nu tar jag mig en bra bok och kryper till kojs och förtränger allt vad regn, blåst, gråväder och tomteluvor heter. Sen hoppas jag på att vakna upp till sol och blå himmel imorgon. Hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0