Säg inte att något går bra för då vänder det.

Jisses sicken dag! Jag är heeeelt sluuuuut! Jag vet egentligen inte vart jag ska börja för jag orkar inte riktigt. En sak har jag i alla fall lärt mig - säg aldrig att saker och ting flyter på och går bra för då vänder det och saker går dåligt (igen).

I fredags konstaterade jag och min chef att saker och ting faktiskt flöt på och gick bra! Inga trasiga kassaskåp, inga uppsägningar, inga fel på elen och dörrarna, inga problem på lagret, inga sjukdomar där antalet extrajobbare som kan hoppa in är noll, ingen kassa som hänger sig, inga lås som beslutar sig för att inte vilja funka, inget galler som inte fälls ner vid stängning, inga nycklar på villovägar... Inget sånt på hela två veckor! Två veckor! Ja, vi var ungefär lika förvånade båda två.

Men... Vi skulle aldrig ha sagt det. Nej för helt hux flux idag så går en hel drös med saker åt pipsvängen. Ja, käpprätt åt skogen helt enkelt. Till exempel har inga kunder kunnat betala kontant på hela dagen eftersom vi inte har haft någon kassalåda. Min nya ordinarie säljare som skulle komma på introduktion fick ingen introduktion eftersom alla saker vi skulle gå igenom ligger på samma ställe som kassalådorna. Min nya ordinarie säljare som egentligen inte ska börja jobba förrän om ett par veckor fick snällt jobba i stället för att ha introduktion eftersom min andra ordinarie säljare var sjuk och ingen extra kunde hoppa in. Jag har typ skällt ut en kille som vägrade att inse problemet i att ha öppet en butik i 10 timmar i löningsdagar utan kassalåda (alltså ingen kontant betalning alls!!).

Men... Jag klagar inte! För det är så förbannat roligt mitt jobb (nästan alltid...). Jag trivs så bra att det nästan gör ont i kroppen. På ett bra sätt förstås. :) Så jag rycker på axlarna, skrattar åt saken och hoppas att det en dag kan vända!! Fram tills dess ska jag ta motgångarna med ett leende och låta det utveckla mig och göra mig bättre. Ja, herregud!

Nu ska jag i alla fall äta lite vindruvor och sen krypa till kojs. Imorgon väntar möte kl 08 och 10 timmars jobb. Under förutsättning att allt går som jag vill då, men jag räknar ändå med att det blir 12,5 timme för tänk så glad jag blir om det bara blir 10 timmar!

Godnatt och over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0