Sovmorgon? Nädå.

Söndag. Jag är ledig idag. Underbart! Jag hade sett fram emot sovmorgon. Icke. Igår kväll hade jag svårt att sova. Jag fastnade framför tvn och filmen En djävulsk romans. Det blev lite nostalgi eftersom jag tyckte att den var så himla bra när den kom. Så jag var tvungen att se den. Den var inte lika bra nu. Så det blev sent i säng, men vad gör väl det om det är sovmorgon dagen efter? Inte mycket om det inte vore så att jag vaknade 07.10 och inte kunde somna om trots att jag hade 100 kg grus i ögonen.

Så nu sitter jag i soffan och försöker motivera mig själv till att bege mig ut och springa en runda. Jag önskar att energin fanns där, men det gör den inte. Då är det ingen idé. Bättre att ta det en annan dag. Lördag har jag hört ska vara en bra dag. :)

Det är bara så typiskt. Enda dagen med sovmorgon på hela veckan och så vaknar jag tidigt. Menmen. Det får bli tidigt i säng ikväll i stället. Det måste det bli. Imorgon väntar en 11 h jobbdag. Då behövs energin.

Om en stund ska jag bege mig neråt stan. Jag är sugen på att köpa nagellack. Konstigt, men sant. Sen blir det fika och bio. Trevligt.

Yesbox. Dags att duscha bort tandborstluggen och göra en normal lugg i stället. Eller... Normal och normal, men en lite mindre i alla fall. :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0