Stora jordgubbstårtsdagen.

När jag var liten ville jag fylla år på sommaren. Jag ville ha kalas utomhus med alla min kompisar och vi skulle leka hela dagen lång. Men i stället för sommarkalas fick det bli kalla vinterkalas utan jordgubbstårta. Inte fy skam det heller, men drömmen om sommarkalas fanns där.

Så inledde vi en ny tradition. Den inträffade just på denna dag - 17 maj. Nej... Vi firade inte Norges nationaldag utan Rebecca-dagen. Min namnsdag. På den dagen bakade mamma en jordgubbstårta och sen bjöd jag in kompisarna runt kvarteret på sommarkalas. Åh sicka minnen. 17 maj blev stora jordgubbstårtsdagen.

Numera blir det aldrig tårta den här dagen. Men varje år skickar min älskade pappa ett sms på sin lunchrast. Mellan kl 12.10 och 12.30 brukar det plinga till i mobilen med ett grattis. Ja, min mamma kommer såklart också ihåg mig, men pappa hinner alltid först och det är alltid runt samma tid.

Åh! Nu blev jag supersugen på jordgubbstårta bara för det! Jaha... Hur ska jag stilla det suget då? Ja, inte är det genom att titta på bilden av en av mina absolut godaste (och finaste) tårtor ever! Jordgubbstårtan med fläderkräm mellan. Åhhhhh så goooooott! Nej... Nu ska jag försöka förtränga tårttankarna och sova lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0