Välkomna till familjen!

Från och med idag så har jag infört köpstopp vad det gäller skor. Det är nolltolerans som gäller när det kommer till skoinköp och det på obestämd tid. Och ja... Den här gången menar jag det! För under de senaste 1,5 månaderna så har jag handlat alldeles för många skor. Ja, jag skulle faktiskt sträcka mig till att säga att jag har köpt sjukligt många par skor. Det är inte normalt att handla den här mängden skor inom såpass kort tid!

Visst... Mina skoinköp har sina helt naturliga förklaringar. Jag måste ha Din Sko-skor på fossingarna på jobbet och om jag bara äger ett endaste par (som för övrigt är ett par kängor som just nu är liiiite för varma)... Ja, då är det nödvändigt att köpa lite nya skor. Lite nya skor ja. Inte alldeles för många par skor!

Jag började lite lätt med att köpa ett par underbara sandaletter (de svarta i tyg med kilkorkklack om du minns?) och två par textilkängor. Sen blev det ett par sandaletter till i skinn och ännu ett par tygkängor. Hux flux kom våren och då behövde jag ballerina. Sagt och gjort så köpte jag två par ballerinaskor. När det var dags för påskfest kom jag på att jag inte har några pumps och alltså fick det bli ett par sådana också. I lördags blev vi beodrade att ha kampanjballerinas på fötterna och då fick de vara en del av min nya lilla skofamilj. Där skulle det vara stopp. Det sa jag till mig själv.

Men... Ja, jag hade ju ett par underbara vita tygsandaletter undanlagda på jobbet som jag så gärna vill ha! Som jag inte skulle kunna säga farväl till. Och sen var det de där jeanssandaletterna med korkklack (samma modell som de svarta)... Jamen det var ju tur att de inte fanns i min storlek. Då blev det inget köp där! Men oj... Så kom det 22 par i påfyllning idag. Oooooops... Skulle jag ta de vita eller de i jeans? *hmmmmm* Äh! Jag tar båda vettja. Jag kan prova hemma och lämna tillbaka det ena paret... Kommer jag att lämna tillbaka det ena paret? Förmodligen inte.

Tack och lov kostar skorna inte särskilt mycket på Din Sko. Det rör sig om kanske i snitt 200-250 kr/par och vad är väl det på det stora hela? Egentligen? För mig som alltid har varit rätt så sparsam med mina skoköp (ja, faktiskt... Jag har kanske köpt max fyra-fem par om ÅRET tidigare. Oftast ännu färre) får väl se det som att jag tar igen lite. Och jag måste säga att jag är sjuuuuukt nöjd med mina inköp!

Här är de nya tillskotten i min skofamilj. Visst är de fina?



Ett par sandaletter i jeanstyd med korkklack (rätt höga, men underbara att gå i!). Dessa
finns även i svart (ett par såna står i min hall) och svart/vit-mönstrade (då är klacken
klädd i samma tyg och är alltså inte i kork).



Offwhite-färgade tygsandaletter med lite espadrilloklack. Supersöta inför sommaren.
Finns även med svart tyg.


Så... Vad tycks? Är det behålla eller lämna tillbaka? Var ärlig!

Nej... Nu ska jag slappa lite på soffan och ladda inför morgondagen. Då blir det en löprunda på morgonen och sen kväll på jobbet. Tjingeling så länge!



Kommentarer
Postat av: mamma

Det kommer att bli fler skor innan sommaren är över, tro mej ;))

2011-05-05 @ 06:32:06
Postat av: Julia

De är jätte fina! Jag ska köpa de ljusblåa men i svart tyg. Jag var inne på putfeetfirst (tror jag det hette) men då fick man inte se dom på så då sökte jag på google och då kom den bilden du la upp fram! Fin blogg du har! Hur mycket läsare har du? Kan du lägga upp nån mer bild med dina svarta sandaletter? De är as snygga!

Ha det bra! Jätte fin blogg!

Kram

2012-05-28 @ 16:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0