What am I doing for a living?

Oj vad jag städar och fejar! När jag började damma så insåg jag att det var pinsamt längesen jag gjorde en ordentlig storstädning! Jag borde få in den där rutinen jag hade ett tag när jag bodde i Kalmar. Då storstädade jag en gång varannan vecka. De andra veckorna dammsög jag och städade av badrummet. Det var en bra rutin! Då hade jag mer eller mindre alltid städat och fint! Det var en bra rutin.

Jag passar på att rensa ur alla vintersaker i hallen också. Vinterskorna ska ner i källaren tillsammans med alla halsdukar, vantar och mössan. Höstskorna står fint uppradade i dressingroomet och har fått göra plats för sandaler och vårskor. Härligt! Jag har massa fönster öppna för att få in härlig vårluft! Sängkläderna är bytta. Underbart!

Om en främmande människa skulle kliva in i min hall är det möjligt att han/hon skulle fråga om jag har massa gäster eller om jag driver skobutik... För där står så mycket skor! Och fler ska där egentligen stå eftersom jag har några par ståendes på jobbet också... Och några i dressingroomet... Ooooops! :)



I min hall står just nu: två par löparskor, tre par textilkängor, ett par ballerina, ett par
pumps, ett par foppisar och två par sandaler. Det finns också två par ballerina, ett par
tygskor, två par pumps och tre par sandaler som vill flytta in. Men var i helsike ska de bo?


Nu blir det till att fortsätta städa! Snart klar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0