Pepparkaksberoende.

Redan i oktober (ja idag är det visst november såg jag nu, men det hela startade i oktober...) är jag pepparkaksberoende. Pepparkakor är så otroligt gott! Jag hade kunnat äta ett paket om dagen. Minst.


Annas pepparkakor ska det vara. Antingen de vanliga eller de med mandel i. De med mandel i är lite mildare och det är bra om man ska äta många. Och det blir lätt många eftersom det är så himla gott...


Mina egna hembakade funkar också. Med mycket kryddor i. Ja, mycket kryddor ska det vara. Och så ska man kavla ut degen riktigt tunt och baka dem så att de blir härligt bruna. Det är svårt för gränsen mellan perfekta och brända är hårfin. Det gäller att hänga framför ugnsluckan och ta ut dem precis i rättan tid.

Än så länge är det Annas som gäller. Mitt beroende har inte riktigt tagit sig till den nivån så att det kräver hembakade pepparkakor. Än i alla fall. Snart kommer det. Men jag hoppas att det dröjer några veckor. Grannarna lär väl undra vad jag är för en filur om det luktar pepparkakor redan i början av november. :)



Förra årets goooodingar!

Kommentarer
Postat av: Annellisaa

jag är faktiskt inte så glad i pepparkakor, men lussebullar:)

2011-11-01 @ 09:17:15
URL: http://annellisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0