När blir mysbyxor och fleecefilt hett?

Jag fryser. Fryser mest hela tiden. Typ jämt och alltid. Så är det varje höst och vinter. Konstant frysande. Det trots att jag bor i stickade koftor.

Min mamma säger att det beror på att jag har dåligt med underhudsfett. Jag säger att det beror på att jag är född i fel kontinent och därför helt enkelt inte är gjord för att fixa kylan.

Oavsett hur det än ligger till så fryser jag (inte i skrivande stund eftersom jag precis sprang till bussen, men jag kan ju inte hålla på att springa överallt för att hålla mig varm). Och jag kommer med största sannolikhet att fortsätta frysa fram till maj någon gång.

När jag satt i mörkret och åt frukost för en stund sen så ställde jag mig en fråga - När ska mysbyxor och fleecefilt bli det hetaste modet? För just då frös jag nästan inte alls där jag satt iklädd mysbyxor och två fleecefiltar. Varför är det inte modernt med fleecefilt? Förmodligen för att det är rätt fult och för att det skulle se lite lustigt ut om folk gick runt med filt på sig, men tänk så varma vi skulle vara?! Ljuuuuvligt!

Men.... Jag lovar att jag inte ska gå klädd i fleecefilt. Jag ska hålla mig till mina koftor. Och när jag kommer till jobbet ska jag göra en stor kopp te och krypa in i min skrubb till kontor. För där.... Ja där är det minsann varmt och härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0