Hej fröken Tajkon!

Ja, jisses. Idag skulle jag ta mig till IKEA efter jobbet för att handla lite saker till mitt dressingroom. Där har varit så himla stökigt sen jag flyttade in och jag har inte masat mig till att fixa i ordning, men nu så! Nu är det på tiden... Bara lite mer än 1,5 år efter jag flyttade hit. Men... Bättre sent än aldrig. :)

IKEA-besöket gick väl kanske inte riktigt enligt planerna so to say. Nej... Om jag hade sett mig själv som utomstående hade jag helt ärligt undrat vad jag var för en jäkla idiot! Ja, så illa var det. Vi tar det från början.

Tanken med IKEA-besöket var att köpa lådor till mitt dressingroom, lite värmeljus, värmeljushållare och en tvättunna. Lätt tänkte jag... Det var ju bara det att det blev lite saker att bära. Så jag hade först och främst problem att ta mig igenom hela IKEA och till kassan. Sen var jag hungrig och tänkte att en korv ju vore gott. Sagt och gjort. Släpade alla grejer dit och beställde en korv, en pizzaslice och en dricka. Jag orsakade kö bakom mig när jag skulle försöka flytta min påse, tunna och tre förpackningar lådor (ja och ett paraply var det också). Det slutade med att jag slängde ner korven, pizzan och muggen i kassen och gick. Det var ingen idé att försöka göra det på ett mer värdigt sätt.

När maten var uppäten var det bara att försöka packa på sig alla saker och bege sig till bussen. Jag missade den med en hårsmån, men jag kunde ju inte direkt springa med alla saker!! Så jag fick snällt vänta på nästa buss, som skulle ta mig till en spårvagn, som skulle ta mig till en buss som skulle ta mig hem.

Väl på bussen insåg jag att det hade börjat ösregna. Så när hoppade av bussen för att ta mig till vagnen blev jag blöt. Mina nyinköpta saker blev blöta. Då såg jag vagnen och började öka på takten. Bakre dörren var avstängd så jag pinnade på för att hinna in genom den nästsista. Den hann stängas och när jag tryckte på knappen åkte vagnen. Illa!

Ställde mig snällt i kuren och väntade. Så kom nästa vagn och när jag skulle lyfta upp alla saker så tappade jag hälften rakt ner i en vattenpöl. Allt blev ännu mera blött! Hann precis få upp alla grejer och komma på vagnen.

När vagnen hade åkt ett par hållplatser stannade den och det var biljettkontroll. Varför biljettkontroll mitt i allt?! Stod där och försökte få upp mitt kort samtidigt som jag höll i alla mina saker. Detta resulterade i att alla mina kvitton i plånboken ramlade ut! Japp, bara att börja plocka upp dem.

Sen skulle jag hoppa av vagnen för att byta till buss. Då råkade jag slå till ett litet barn i en barnvagn med mina lådor (förlåt!)! När jag klev ur vagnen skrattade jag nästan högt för mig själv! Herregud sicken syn.

Efter mycket om och men kom jag hem för att upptäcka att lådorna nog är liiiite för stora och att jag nog hade köpt ungefär dubbelt så många som jag egentligen behöver. Jaja...

Den här lilla historien får mig att undra varför jag aldrig lär mig? Varför ska jag ta tag i såna här projekt när jag inte kan få hem grejerna? Lärde jag mig inte den där gången när jag köpte två köksstolar, två pallar, en stor matkasse och en påse kläder och skulle ta hem det på bussen (med ett bussbyte där jag sprang ner för en backe och en slänt för att inte missa bussen för övrigt)? En händelse som slutade med sår och blåsor i handflatorna, ilska och nästan tårar? När jag bara kunde gå sisådär tre steg innan jag var tvungen att ställa ner sakerna? Då det tog mig säkert 30 minuter att gå 200 m? Då det hela slutade med att en papperskasse gick sönder utanför porten och sakerna trillade ut? Då jag stolt sa nej när en granne ville hjälpa mig upp med sakerna? Eller den där gången när jag åkte till IKEA och köpte sopborste, en 2 m lång rullgardin och två kassar småplock och knappt fick hem det på bussen? Då busschauffören undrade hur jag tänkte eftersom rullgardinen med nöd och näppe gick att ta in på bussen?

Nej... Jag lär mig inte. Jag vet inte varför, men när jag får för mig att jag ska göra något så måste jag göra det nu! Inte imorgon! Inte nästa vecka när mamma och pappa faktiskt kommer hit med bil och faktiskt skulle kunna ha kört mig ända till IKEAs ingång, hjälpt mig att bära allt och sedan kört hem det. Nej... Jag skulle köpa grejerna IDAG! Envis det är vad jag är!

Nu håller jag på att försöka få ordning. Inte helt enkelt eftersom lådorna som sagt var för stora och för många. Men det blir nog bra... Det måste det bli. Envis som jag är!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Man ska inte ge sig : )

2011-09-06 @ 21:28:07
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0