Med gula ben.

Jisses. Förkylningen har verkligen slagit till rejält! Efter nio timmars sömn är jag fortfarande så trött i kroppen att jag skulle kunna somna ståendes! Nässprayet har börjat släppa och iprenen likaså. Huvudet fixar jag, men att ha en näsa som droppar som en trasig kran däremot... Illa! Snart kommer någon säkert fram och frågar om jag inte har en näsduk. Då ska jag svara som Lotta på Bråkmakargatan: jo men den lånar jag inte ut till folk jag inte känner!!

Men... Nog om min kran till näsa. Jag har blivit kär i en färg såhär i hösttider - senapsgult! Visst är det en helt sagolikt fin färg! Gult är annars inte min favorit, men nyansen senap är så ljuvligt fin! Lite som ett höstlöv i färgen. För ett tag sen köpte jag en finfin klänning i just senapsgult (som jag kan visa en annan dag), men där tar min senapsgula garderob slut. Trodde jag!!!

Nu på morgonen hittade jag nämligen ett par senapsgula tights i en låda därhemma. De hade jag totalt glömt bort att jag hade! De är säkert minst 4 år gamla (minns att jag köpte dem till en grå jeanskjol). Så jag letade upp en svart skjortklänning (även den med några år på nacken) och en grå tjockstickad kofta (fryser ihjäl idag annars) att matcha med. Svarta boots till det. Riktigt höstigt!

Så nu spatserar jag runt med gula ben som riktigt lyser i höstljuset!

Vilken är din favoritfärg i höst?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0