Nämen vad hände?

Ska alldeles strax krypa ner under duntäcket och sova. Kroppen är lite lagom mör efter ett pass i gymmet (två pass på tre dagar! Kors i taket!). Förutom en timmes träning har jag hunnit med att laga middag också. Lite imponerad över mig själv med tanke på att jag kom hem vid 19 och då begav mig till gymmet innan jag lagade mat.

Det senaste året har jag varit helt bedrövlig på att laga mat. Ja jag skulle faktiskt till och med våga gå så långt som att säga att jag har varit värdelös på det! Orken, inspirationen och tiden har inte funnits där. Men så i måndags... Då kände jag för att laga mat. Jag handlade allt jag behövde för en helimproviserad rätt som jag tyckte kunde bli god där jag gick och spankulerade i mataffären.

I måndags blev det ingen matlagning och jag tänkte på kvällen - jaha... Så mycket för det påhittet!

Men så när jag kom hem från träningen så kände jag inspirationen! Jag lagade middag. Än så länge har jag bara smakat på såsen och den var faktiskt jäkligt god om jag får säga det själv. Matlådan inför imorgon ser riktigt smarrig ut och jag längtar till jag får äta den!

Vad blev det då? Jo när jag gick där på maxi blev jag sugen på kyckling. Och baconinlindad kyckling är gott. Speciellt om den är fylld med något. Så jag köpte kycklingfilé, bacon, fårfeta och paprikapesto. Sen gjorde jag en smarrig tomatsås till och så bulgur och kokt broccoli. Mycket gott och ser fantastiskt ut i matlådan. Eller hur?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0