Ny klänning.

Jag fullkomligt älskar klänning! ÄLSKAR! Ett tag fullkomligt bodde jag i klänning och ägde inte ett par snygga byxor. Jag hade på mig klänning jämt. Till fest, till vardag, men strumpbyxor eller barbent. Alltid klänning!!

Kanske berodde klänningsberoendet på att det några år tidigare knappt fanns en klänning som passade mig. Min kroppsform passade helt enkelt inte ihop med klänningarna som fanns. Nu låter det som att jag hade hur konstig kropp som helst, men det hade jag inte. Men så fort jag provade klänningar var det något fel i passformen. Klänningens höfter satt i midjan eller halvvägs ner på låren. Klänningens rumpa sagt i svanken eller nere på låren. Klänningens midja halvvägs upp i armhålan eller nerpå höften. Katastrof!!

Men så en dag passade klänningarna i butikerna. Om det var jag som ändrade kroppsform eller tillverkarna som ändrade sina mönster ska jag låta vara osagt, men hux flux kunde jag ha klänning. Och oj vad jag hade klänning!!!

Jag älskar fortfarande klänningar och det bor alldeles för många i min garderob. Men på sista tiden vet jag inte riktigt vad som har hänt... Klänning har inte lockat på samma sätt och när jag i stället har valt en blus eller topp i garderoben har klänningarna undrat varför de inte duger längre. Men jag kan inte ge något svar....

Så idag... Fredag. Lite vårligt ute i luften. Ja då kände jag för klänning. Och idag fick det bli en nyinköpt klänning från HM. En blå tunn sak (yepp... Jag i blått. Händer inte så ofta) som är underbart skön på. Den är väldigt lik en senapsgul jag köpte i höstas, men vad gör väl det. Så idag kör jag klänning igen efter veckor med byxor. Till det kör jag halsband från Forever 21, örhängen från Marc by Marc Jacobs, klocka från Michael Kors och skor från (lite otippat) Din Sko. Fredagsfin it is!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0