Håret är ett minne blott.

Japp. Bortrakat jämns med rötterna... Nja. Riktigt så drastiska har vi inte varit (eller vi och vi... Syrran). Däremot är det kortare än på ett bra tag och en lite annan frisyr än innan. Färgen är inte helt klar än. Det ska i en nyansering som ska göra håret lite rosaaktigt. Sen är det klart! Jag önskar fortfarande att jag vågade mig på en röd kalufs, men av erfarenhet vet jag att jag hade ångrat mig sekunden senare. Har testat brunt ett antal gånger och alltid ångrat mig strax därefter och gjort mig blond igen. Så blont får det fortsätta att bli. Rött hår kanske blir min 30 årskris om ett par år :).

På tal om ålder. Snart fyller jag år. Nästa vecka faktiskt. Så nästa lördag blir det lite firande. Inte riktigt med det upplägg och antal gäster jag hade tänkt från början, men det känns faktiskt bättre såhär. Mat, dryck, bakverk och spel i fina vänners sällskap är allt jag vill ha! Måste bara bestämma vad jag ska laga till... Jag har inte bordsplats till alla åtta (japp så litet bor jag) så det får bli att några snällt sitter i soffan och då måste menyn anpassad efter det. Men jag ska nog komma på något gott!

Förutom det går jag och syster i planeringens tankar. Vi vill. Vi hoppas. Men det är långt från bestämt. En del saker som måste falla på plats först. Men drömma går ju :).

Nu ska jag knata och köpa sushi innan mitt hår ska bli rosa (ett steg mot det röda...). Ha en underbar lördag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0