Nu får det vara nog.

Därmed basta! Slut på ursäkter. Slut på undanflykter. Slut på - jag börjar nästa vecka. Nu får det vara nog.

Jag pratar såklart om träningen! Innan tränade jag duktigt varje vecka. Minst tre fyra pass. Morgonspinning, morgongym, morgonlöpning, step up och skivspin. Det var underbart!

Senaste året har träningen fått komma i allra sista hand. Först på grund av sjukdom gånger fem, sen för jobbet och sen för jobbet igen. Dålig ursäkt jag vet, men efter en 12-13 timmarsdag på jobbet är träning det allra sista på prioriteringslistan och därför har det fått stryka på foten alldeles för många gånger.

Men nu får det vara nog! Jag borde kunna röra på fläsket i alla fall två gånger i veckan. Och så fort våren kommer får rumpskorna följa med till jobbet varje dag och så är det jag som promenerar hem från bussen. Jag har också beställt en pilatesboll från stadium eftersom jag hade presentkort där. Den ska jag försöka använda på kvällarna de dagarna jag är för slö för gymmet (även om jag inte blir förvånad om den bara blir liggandes och därmed tar upp plats, men testar man inte så vet man inte). Så nu ska här bli ordning på torpet. Jajemensan! Fläsket ska rastas. Heja mej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0