Take my breath away.

Jädrar vad det har blåst inatt! Jag har sovit jättedåligt och vaknat massvis med gånger av att det har känts som att det är i mitt sovrum stormen härjar. Obehagligt och nu är jag tröttare än tröttast!

En annan sak som är obehaglig när det blåser är att jag inte kan andas när jag är utomhus. Vinden gör liksom att jag tappar andan helt och totalt. Det känns ungefär som att jag har fallit hårt mot marken och landat på ryggen. Eller som att någon trycker ner mig under en kall vattenyta.

Hur mycket jag än försöker så går det inte att andas. Det känns nästan som att jag är på väg att kvävas. Jag går där i stormen och kippar efter andan. Glad om jag får i mig bara lite syre. Är jag ensam om detta?

Nej... Nu är min buss snart i stan och det är dags att ge sig ut i blåsten och gå till nästa. Jag tar ett djupt andetag innan jag kliver av och hoppas att det ska räcka tills jag kommer i skydd från stormen.


Kommentarer
Postat av: mamma

Som när du va liten och gungade eller att man svishade dej högt i luften . Då blev du helt knas i ansiktet och drog ihop dej som en liten boll. Gillade inte den snabba vinden mot dej.

2012-01-04 @ 13:39:26
Postat av: Johanna

Håller med dig. Man kippar liksom efter andan : )

2012-01-05 @ 07:22:31
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0