Fyra arbetsdagar.

Nu är maj slut. Äntligen måste jag ändå säga. Jag älskar maj månad, men i år har det varit en tuff månad. En kämpig månad. Den har tagit mycket energi. Mycket jobb. Lite fritid. Ingen fritid. Antalet lediga dagar har varit få och de dagarna har jag ändå tänkt mycket jobb och även gjort lite jobb.

Men nu är det juni och jag hoppas verkligen att det blir en lugnare månad. Den börjar lugnt i alla fall (pepparpeppar lägger jag till för annars händer det något). Fyra arbetsdagar och sen är jag ledig! Fem hela dagars ledighet! I rad! Ja med undantag för ett lönesamtal, men annars inget jobb! Det känns helt sjukt! Jag är aldrig ledig för ledighetens skull. När jag är ledig är det för att jag ska åka iväg på något eller för att det är juli/augusti och då är det tydligen vanligt att man ska ha ledigt. Men annars är jag aldrig ledig. Inte för att bara skrota runt hemma. Det är inte min grej. Jag har inte ron till det. Jag är mer en jobbmänniska än en ledighetsmänniska (inte för att jag klagar när jag är ledig. Det är ljuvligt! Men jag har aldrig riktigt upplevt det här med att vara ledig bara sådär). Men nu ska jag tydligen vara ledig bara sådär. Lite skrämmande men oj så skönt det känns!

Så... Vad gör man när man är ledig bara sådär? Jag ser framför mig hur jag sover länge på morgonen. Går upp och beger mig ut på promenix. Äter frukost. Kanske kollar på en film. Tar en fika. Kanske en eftermiddagslur. Läser en bok. Lagar mat. Jamen inte gör något som helst vettigt!

Det är vad jag ska göra nästa vecka - inget vettigt. Jag kanske blir uttråkad, men jag ska göra ett försök.

Men... Först väntar fyra arbetsdagar och sen är det dags för återhämtning! Big time!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0