Black and white.

En del kläder använder jag i vågor. Ena perioden används de ofta! Ibland till och med flera gånger i veckan. Andra perioden använder jag inte plagget alls. Då hänger det bortglömt inne i garderoben.

Ett sånt plagg har jag på mig idag - min prickiga kjol. Jag fick den för några år sen i födelsedagspresent av några vänner. Jag älskade den! Och gör det fortfarande!

Men kjolen är ett periodplagg. Användandet går i vågor! I somras använde jag den jättemycket med tunna svarta tights, korkklackssandaletter, vitt linne och korallrött läppstift. Sen glömdes den bort. Fram till igår.

För igår kom det in en liten flicka på jobbet. Hon hade på sig en prickig kjol. En svart kjol med vita prickar. Precis som min! Plötsligt mindes jag min favoritkjol.

När jag kom hem på kvällen letade jag långt inne i garderoben och där hängde den. Idag har jag den på mig. Med svarta strumpbyxor, vitt volanglinne, svarta textilkängor, skärp och kofta. Svart och vitt med en röd färgklick i öronen i form av örhängen. Älskade kjol! Jag lovar att inte glömma bort dig igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0