Lååååång promenad. Liiiiiite blåbär.

Jag känner mig ärligt talat lite trött i benen... Men det är kanske inte så konstigt med tanke på mig låååånga promenad i skog och mark idag. Tanken var en relativt snabb blåbärsrunda och sen hem. Men det blev inte riktigt så... För jag gick först och främst lite fel och när jag väl hittade rätt så upptäckte jag till min besvikelse att någon redan hade plockat de flesta blåbären.

Envis som jag är så gav jag såklart inte upp. Jag gick en bit till, en bit till och ännu en bit till. Jag plockade de få bär jag hittade. När jag efter närmare tre timmar i skogen hittade ut till vägen igen (japp... Jag gick lite vilse, men tackar Way out West för hjälpen. Gick helt enkelt bara mot musiken!) fanns det ynka 2 dl blåbär, 3 hallon och kanske 10 lingon i min alldeles för stora bunke. Lite besviken men oj sicken härlig promenad jag fick! Det var värt det!

Med andra ord så blev det ingen blåbärspaj, inga blåbärsmuffins, blåbärssaft, blåbärssylt och alla andra smaskiga saker jag hade tänkt göra med alla blåbär. Det får helt enkelt vänta till nästa år. I alla fall om det ska göras på egenplockade bär.

MEN! Om ett tag är jag ute igen för oj så mycket lingonställen jag hittade. :) Jag tänker inte avslöja vilken väg jag gick och i vilka snår jag letade för lingonen ska jag allt ha! Inte för att jag är särskilt förtjust i lingonsylt, men ändå. :)

Blåbären som jag plockade ska få förgylla min frukost imorgon då de ska smaksätta min fil!




Redo för skogen! Klänning, tights, jeansjacka, stövlar och korg...
Är inte det en skogsoutfit?



Efter massa bostadsområde hittade jag ÄNTLIGEN en stig in i skogen.



Porlande bäck, men inga blåbär i sikte...



Massa träd! Ljuvligt!



Massa, massa promenad blev det!



Lite djur stötte jag på också. Änder, men också en liten groda och
spindlar i olika storlek.



Svamp fanns det en del, men frågan är om de är ätbara...?



Efter lite drygt 2 h var detta allt jag hade hittat. Men sen gick jag
vilse och då hittade jag mer blåbär och några få lingon.



Så kom jag till ett vägskäl... Höger, vänster eller rakt fram...?



*Hmmmmm* Åt vilket håll ska jag och mina blåa fingrar gå?



Jag valde höger och hittade ut!!



En skål med bär...



...blåbär, lingon och hallon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0