Jag känner en stark längtan i min kropp.

Just nu vill jag bara att våren och sommaren ska komma. Jag känner så mycket längtan efter de båda årstiderna att det nästan gör ont i kroppen.

Jag längtar efter sol, värme och ljusa kvällar.  Jag vill kunna gå till jobbet i somrig kjol, linne, jeansjacka och ballerinas. Jag vill ta på mig mina tunna, blommiga sommarklänningar och ha mina nya fina solglasögon på näsan. Jag vill känna grilldoften i luften och höra rosévinet korkas upp. Jag vill dra på mig mina nya jeansskjorts, en blus och ett par sandaler och se ner på mina brunbrända ben. Jag vill sitta på Liseberg i solsken och sjunga med i allsångerna tillsammans med Lotta. Jag vill få fräknar på näsan och känna hur huden nästan stramar sig efter en dag i solen. Jag vill sitta på uteservering en ljummen sommarkväll med fina vänner och dricka en drink eller två. Jag vill hänga i bersån med mina grannar (som i och för sig inte är mina grannar så länge till, men jag lockar tillbaka dem med någon god hembakad kaka!) och göra vår- och sommarkvällarna längre och trevligare. Jag vill vakna till fågelkvitter och av att solen strålar in i mitt sovrum. Jag vill dricka jordgubbssaft och äta hembakad paj med vaniljsås och känna solen på mina axlar. Jag vill lägga kött i marinad och längta till kvällen då det ska grillas. Jag vill kunna gå överallt utan att riskera att trilla och bryta alla ben i kroppen. Jag längtar efter att promenera i solen med en god glass i handen. Jag vill ha picnic i det gröna och lägga mig på en filt och titta upp på en blå himmel. Jag längtar efter att slippa ha konstant tuppaskinn på armarna. Jag vill ha solens energi i kroppen. Jag längtar efter allt som hör våren och sommaren till. Allt som gör mig glad och lycklig.

Så snälla, snälla, snälla. Låt det bli en lång vår och sommar i år. Låt det komma snart. Jag längtar så in i norden!



Bubbel och nötblandning i solen hemma hos mor och far.

 


En väldigt brunbränd jag på uteservering en ljummen kväll i juli.

 


Brunbränd och med sommaklänningen på! Längtar!


Något att kallt dricka på en uteservering en varm sommardag!


På väg. En varm, solig dag med klarblå himmel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0