Hatkärlek.

Just nu håller vi på att exponera om på jobbet. Det gör vi en gång i månaden. Då ska typ alla skor flyttas, skyltfönstret göras om, skyltar bytas, ben stylas, displayer göras och så vidare. Det är superroligt! Det är kul att se hur butiken förändras och att få ihop det kan vara klurigt, men oj så bra det brukar bli!

Samtidigt är det otroligt krävande! Det tar både på kroppen och huvudet. Det är stressande, pressande, kaotiskt, tungt, tidskrävande... Eftersom jag är perfektionist och vill göra allt så bra som möjligt så lägger jag mycket tid på att få det bra. Jag kommer tidigare till jobbet, stannar längre och tar korta raster. Allt för att få det bra! Det tar på mig!

Nu har vi omexponerat för slutrea. Jäklar vad det ser ut! Under snart fyra månader (!) har jag fått inpräntat att skorna ska stå i fina rader i storleksordning. Skorna ska stå med sina "kompisar" och det är viktigt att hålla rätt varugrupper samlade. Ordning, fint och städat. Nu är det totala motsatsen! Det ser ut ungefär som att en bomb har slagit ner! Storleksrea. Inte särskilt roligt. Så jag försöker att titta så mycket som möjligt på den lilla hörnan med ordinarie pris. Där är det fint, städat och massa fina höstskor. För i resten av butiken så är det en enda röra av sandaler, ballerinor, sandaletter, boots, kängor, gummistövlar, tygskor... Name it! Allt i en enda röra. Panik!! Jag klarar inte av att se det. Tack och lov är det bara fyra veckor... Sen är det ordning igen och av de fyra veckorna är jag bara på plats två. Tack, tack, tack.

Nej... Nu måste jag vila lite! Jag kom hem strax efter 21.30 och ska upp tidigt imorgon för att åka och jobba. Kroppen måste vila. Knoppen måste vila. Imorgon är det exponering som gäller igen. Då MÅSTE allt vara KLART! Jisses!

Godnatt och sov sött. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0