Hur går det då med sommarpraten?

Jotack det går bara finfint! Jag har lyssnat på riktigt många och inte valt bort ett enda även om viljan har funnits där. Såhär tycker jag so far.

Mark Levengood - Mark är Mark. Jag gillar honom och han är otroligt behaglig att lyssna på! Ibland när han säger roliga saker tar det en liten stund att ta in att han faktiskt skojar i och med hans lugna, lugna stämma. Lyssna på detta!

Torgny Lindgren - Minns inte riktigt vad han pratade om. Jag tyckte att hans röst var så sjukt lik han som är berättarrösten i Bamse så jag kunde inte riktigt koncentrera mig. Får nog lyssna om...

Clara Lidström - Bra sommarprat! Hon försöker slå hål i många fördomar. Klok tjej.

Göran Gudmundsson - Här är första sommarpratet som jag är riktigt glad över att jag lyssnade på! I vanliga fall hade jag valt bort honom för att jag inte vet vem han är och att hans jobb (byggnadsantikvarie) låter riktigt trist. Men ack så fel jag kunde ha! Riktigt underhållande sommarprat om hur han har förstört sin frus liv.

Timbuktu - Också otroligt bra sommarprat! Jag gillade hans berättelser. Riktigt bra!

Maria Wetterstrand - Bra sommarprat. Kort och gott bra och värt att lyssna på!

Thomas Johansson - Bra. Också ett sånt sommarprat som jag inte hade lyssnat på annars, men det var ett bra sommarprat. Kanske inte ett som etsar sig fast, men inte slöseri av tid. :)

Henke Larsson - Över förväntan! Jag hade trott att hans sommarprat skulle vara drygt och tråkigt, men det var faktiskt ganska bra. Starkt när han berättade om sin bror död och hur han ser på journalisternas bevakning kring detta. Det var nog bästa biten i hans program.

Beate Grimsrud - Också ett program jag kanske inte hade lyssnat på annars, men det var riktigt underhållande! Blev lite förvånad när jag i efterhand kollade på P1s hemsida och insåg att hon var 48 år. Jag trodde att det var en äldre dam som pratade, men icke. Helt klart värt att lyssna på!

Nanne Grönvall - Det här gillade jag också! Starka berättelser från hennes barndom. Det här gav mig en liten annan bild av Nanne. Lyssna på detta!

Freddie Wadling - Slöseri av tid. Lägg inte 40 minuter på att lyssna på det här. Det kändes oplanerat. Jag minns inte vad han sa och när jag lyssnade tänkte jag hela tiden - varför skulle någon vilja lyssna på det här? Så... Gör något vettigare av de 40 minutrarna.


Så... Det var alla jag har lyssnat på hittills. Jag har fem sommarprat som väntar i min ipod och jag återkommer när jag har lyssnat på några fler. :) Jag kan också tipsa om Sissela Benns sommarprat från 2008. Det var riktigt bra.

Har du lyssnat på något av dessa? Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0