Så var det slut.

Fredag kväll. Dagen har varit konstig. Virrig. Jag har varit virrig. Det började med att jag hoppade på fel buss i morse. Ja... Klantigt. Men jag stod där på busshållsplatsen och väntade på bussen. Musik i öronen och så la jag patiens (stavas det så?) på ipoden samtidigt. När jag tittar upp ser jag min buss komma. Så jag fortsätter lägga patiens samtidigt som jag kliver på bussen och stämplar mitt kort. Så ska jag sätta mig. Ser mig lite förvittat omkring och upptäcker att det måste vara fel buss! Ser mig ännu mera förvirrat omkring och inser att jag har hoppat på fel buss och att min buss står bakom bussen jag står på. Hur kunde jag missa att det kom två bussar körandes? Jag stannar upp i ungefär två sekunder innan jag agerar. Snabbt så in i tusan sticker jag in armen mellan dörrarna som precis ska gå igen. Sen slänger jag mig ur bussen och rusar bort till 510 som precis ska åka. Puuuhhh det var på håret! Hur kunde jag hoppa på fel buss? Men det slutade ju bra som väl var!

Sen kom jag till jobbet. Tanken var kortdag. Jobba lite, lära I kassan och sen gå hem. Men icke! Jag hittar alltid saker att göra. Konstigt nog. Så jag kom från jobbet strax innan 16. Lite senare än tänkt, men ändå tidigare än från början!

Så... Vad gör man då när man slutar tidigare en fredag? Fråga inte mig för jag slutar typ aldrig tidigare. Eftersom den senaste veckan har varit otroligt stressande och jag har känt att jag är uppe i varv (benen rusar på när jag går så att jag nästan inte hinner med själv!) så ville jag göra något som kan få stressen att försvinna. Vad gör man då? Jo, man går förbi en biograf och kommer på att bio vore ju skojsigt! Sen har man sån flax att man får den sista biljetten till sista Harry Potter-filmen. Man har sån flax att filmen börjar bara 40 minuter senare och man får en av de där braiga platserna med extra benutrymme, breda armstöd som man inte behöver dela med grannen, dubbla mugghållare (vad man nu ska ha det till... Vem tar med sig två drickor på en bio?), nackstöd och skönare fåtölj! Och det till samma pris som en vanlig biljett (de platserna är tydligen dyrare i vanliga fall, men den här platsen räknades tydligen som handikapplats så den hade samma pris som övriga platser!).

Så helt hux flux var jag på bio. Ensam. Det är skönt att gå på bio själv. Jag har gjort det några gånger och tycker att det är väldigt avslappnande! Jag riktigt kände hur stressen rann ur min kropp (litegranna i alla fall) och hur jag gick ner i varv. Underbart! Filmen var otroligt bra! Den var otroligt bra gjord och även om jag ju vet hur allt slutar så satt jag ändå på helspänn. Jag ska såklart inte avslöja hur den slutar, men jag tycker att du ska se den (om du har sett de andra vill säga). Jag fick några tårar i ögonen vid vissa tillfällen. Jag ska inte säga när, men det var minsann lite sorgligt. Och nu är det slut! Slut på Harry Potter. Trist!

Efter filmen promenerade jag hem. Tvingade benen att hålla ett lugnt tempo och inte rusa iväg (jag har inte så långa ben så när de springer iväg av sig själva så hinner jag inte med). Det var behövligt. Nu tänkte jag titta lite på TV, men där snöar det! Vad har hänt sen i morse? Det snöar på alla kanaler! Pappa! Kanske kan du ta dig en kik på antennkabeln när du kommer (ja... Den ligger gömd någonstans inne i väggen och jag vet inte vart jag kan hitta den så därför ber jag far min om hjälp! Inte bara det att jag är oteknisk!)? Det och lampan i badrummet som för tillfället gör mig galen eftersom den inte går att tända och släcka på normalt vis (dvs på lampknappen på väggen). Tills dess får jag helt enkelt stå ut med snöig TV och opraktiskt tändande och släckande av badrumslampa. Så är det när man inte är en händig tösabit.

Japp. Nu ska jag sluta trötta ut dig. Ha en trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0