Det är jag, Lisa och Anna.

Man skulle nästan kunna tro att jag leker Alla vi barn i Bullerbyn idag. Du vet det där avsnittet när Lisa och Anna ska gå till affären och handla? De tar ingen lapp med sig utan säger att de kommer ihåg allt ändå. Det slutar med att de får vända och gå tillbaka massa gånger. Kommer du ihåg?

Den taktiken kör jag idag. Jag ska nämligen baka födelsedagskaka till pappa som fyller år nästa vecka. Så jag gick till Willys för att handla. När jag kom hem för att börja baka insåg jag att jag inte hade någon ljus sirap (men tre flaskor mörk... Fråga mig inte varför!). Jag fick snällt ta på mig skorna och gå ut igen. Tillbaka till Willys.

Nu skulle jag göra ett nytt försök. Jag öppnade sockerburken och insåg att mitt socker är slut! Jag har inte ens turen att det räcker sådär precis på håret. Nej... Sockret är slut.

Så... Nu måste jag gå ut och handla. Igen! Jag kan inte gå till Willys. Någon måtta får det vara! Så jag får gå till Coop. Typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0