Gläns över sjö och strand..

Åh vad jag önskar att jag låg på en strand i solen just nu! Det vore underbart med sol och värme! Jag är så otroligt frusen och det känns som att inget hjälper. Menmen. Det kunde ha varit värre. Det hade kunnat regna och blåsa.

Det blev träning i morse! Jag och Madde skulle ha tränat nu på morgonen, men hon smsade igår och skrev att hon inte kunde. Min första tanke var: Yes! Jag får sova till 08! Men sekunden efter så for nästa tanke genom hjärnan: Nej Rebecca! Tänk inte så! Du ska sätta klockan tidigt ändå, gå upp och bege dig till gymmet och köra ett pass. Inga ursäkter. Du ska upp!

Sagt och gjort! Klockan ringde 06.25 i morse. Jag var dödstrött och det var otroligt lockande att ställa om klockan och somna om. Men icke! Mantrat: Upp! Upp! Upp! Ekade i mitt huvud och 25 minuter senare promenerade jag ner till F&S. Det var tomt i gymmet när jag klev in där 07.05 och jag bestämde mig för att köra löpning. Med tunga, trötta och frusna ben satte jag igång. Det var jobbigt, men ändå otroligt härligt!

Tanken först var 6 km. Sen när jag skulle göra inställningarna på bandet ångrade jag mig och satte det på 40 minuter. När jag väl hade fått upp värmen bestämde jag mig för att satsa på 7 km under 40 minuter. Och jag lyckades! 7 km på 39:30. Ganska bra tycker jag med tanke på att jag inte har sprungit så långt på ett par månader OCH att det var så tidigt på morgonen. Sjukt nöjd!

När jag gick ner till gymmet i morse bestämde jag mig för att sträva efter att köra två morgonpass i veckan. Ett gym och ett löpning. Det ska gå! Och i diskussionen med mig själv där i kylan på vägen till F&S kom jag fram till följande: Jag sätter målet att köra två morgonpass i veckan. Sen ska jag bannemej se till att hålla det varje vecka. Jag ska upp! Även om det är kallt. Även om det är mörkt. Även om det känns tungt i kroppen. För tänk sen när det blir vår! Vad lätt det kommer att vara att gå upp då! När det är mycket ljusare. När värmen börjar komma. När energinivån är högre. Tänk så lätt det kommer att bli att vakna 06.25. Och det är då jag verkligen kommer att behöva det i och med Göteborgsvarvet.

Så nu är det bestämt på allvar! Morgonträningen är här för att stanna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0