Det blev ingen gymträning...

Nu ska du inte tro att jag latade mig och inte tränade ikväll! Då tror du helt fel. För när jag kom hem bytte jag om och packade väskan för att gå till gymmet. Innan jag promenerade dit gick jag till vår lilla återvinningscentral precis utanför mig för att slänga lite skräp. När jag precis var klar och skulle gå kom Madde ut och skulle slänga skräp. Även hon träningsklädd. Då skulle hon iväg och köra sitt skivstångspass ute på Eriksberg. Självklart hängde jag med!

Jag tänkte innan att jag fanken skulle göra det riktigt jobbigt för mig själv. Ingen jäkla mesträning här inte! En timme hård skivstång skulle det bli! Utan att tänka på att spara energi och kraft till spinning eller trippelstep. Bara ren styrka. Så jag lastade på massa vikter och ökade nog på varenda övning... 5 kg mer på knäböj, 2,5 kg mer på rygg, 2,5 kg mer på bröst (på sista setet för där brukar jag alltid plocka av lite), några fler axelövningar med 2,5 kg i varje hand, 2,5 kg mer på sista setet biceps (5 kg på varje sida!! Tänk att lilla jag klarade det. Orkade inte riktigt alla, men det gör inget)... Det var egentligen bara triceps jag höll kvar vikterna, men där är det en ny övning som är tusen gånger jobbigare än den gamla.

Det är så jäkla skönt att köra slut på musklerna så! Speciellt när jag ökar i vikter och faktiskt känner att jag klarar det! Kanske inte alla repetitioner, men bättre att skippa två och vara helt slut än att orka alla och inte ta ut sig till max. Underbar känsla! Tack Madde för att du kom ut och slängde skräp precis när jag skulle gå till gymmet!



Nej jag är inte så smal. Nej jag har inte så stort huvud. Nej jag har inte röda armar och röd hals. Nej jag är inte fotlös. Nej mitt hår är inte gult. Men det fick bli en paintbild och då blir det inte en naturlig bild av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0