I'm a dumbe blonde

Sen ett tag tillbaka är jag helblond. I alla fall tills min vanliga hårfärg börjar synas längst in vid rötterna. :) Just nu är jag extra blond eftersom systern min slängde i blekning i stället för ljusfärg för att undvika det gula som har krupit sig på nu när det inte längre är sommar och sol. Så nu är jag väldigt ljus, men det är fint. :)

Nackdelen med att vara blond är (förutom utväxten) att håret blir så himla slitet! Håret gillar inte riktigt att jag använder massa produkter, färg/blekning, hårtork och plattång. Men vad ska jag göra?! Den som vill bli fin får lida pin. :) Nu har jag dock köpt ett nytt schampo och balsam/inpackning (det är en kombo) som ska vara medicinen för detta! Dumbe blonde. Det luktar som färsk ananas och jag kan inte låta bli att lukta på mitt hår (något som är möjligt nu eftersom min lugg är så lång)!

Det här schampot och balsamet/inpackningen är perfekt för så kallat strukturskadat hår! Det är tydligen något som stämmer bra in på mitt ragg. Det ger håret massa protein så att det kan byggas upp och bli fint igen. Jag har använt det några gånger och det är superbra! Håret känns mycket friskare och blankare. Det i kombination med lukten gör dessa till utomordentligt bra schampo och balsam/inpackning! Så om du också har problem med skadat hår borde du testa! Det funkar även på såna som inte har blont hår. :)


                  
Bilder lånade från: www.tigihaircare.com

Jag köpte mina produkter på Hårdesign i Laholm. De har också världens bästa frisör - AMANDA!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ska testa, fast inte för blont hår kanske ! Håller med. Bästa frisören Amanda finns på Hårdesign i Laholm.

2010-11-18 @ 19:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0