Jag har en citronfjäril i bröstkorgen.

Så var helgen snart till ända. Den har gått alldeles för snabbt, men så är det de veckorna jag jobbar sexdagarsvecka.

Mamma och pappa har varit på besök i helgen och det har varit mysigt. Igår kväll åt vi på ett thaiställe med mat som var bland det godaste jag någonsin har smakat! Ljuvliga smaker, hetta, krämig kokosmjölk, koriander, mängder av lime, hotpan, vitlök och massa annat i en salig blandning. Detta i en miljö som liksom inte kan förklaras, men jag ska försöka. Tänk dig att du kliver ner i en lite mörk källare. Där nere är det pyntat med allt krafs du någonsin kan tänka dig! Girlanger med lampor som ser ut som blinkande blommor, snäckskalslampor, torkade blommor, snäckskalsdraperier, girlanger av papp, fejkade gröna växter som slingrar sig längs tak och väggar, svart tak med målade silvriga stjärnor, korglampor med orangea och gröna glödlampor... Ja, du kanske förstår? Varje sällskap sitter i ett bås gjort av bamburör. Personalen var otroligt bra! Hon som serverade oss satte sig ner vid vårt bord och gav oss tips på vad vi skulle beställa in, hur vi skulle blanda rätterna på tallriken, frågade oss vad vi tyckte när vi väl hade ätit klart. Och så mycket mat! Vi ställde oss frågan hur vi skulle kunna äta upp allt, men jag kan säga att det inte var något problem... Stället heter Moon thai kitchen och jag kommer att gå dit igen - SNART! Jag har bara ett plus till att ge... Priset!

Imorgon är det en ny vecka. 06.15 ska jag möta upp Madde och promenera ner till F&S för att köra spinning. Jisses.. Men det ska nog gå bra.

En liten citronfjäril bor just nu i min bröstkorg. Den fladdrar med sina vingar och jag misstänker att den kommer att växa sig stor den här veckan.

Nu... Hämta tvätten.

Kommentarer
Postat av: Johanna Persson

Vad betyder citronfjärilen? : )

2010-09-20 @ 07:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0