Mimmi Pigg-style en torsdag är väl inte fel?

Just nu är det en såndär knölig övergångsperiod vad det gäller kläder. Sommarkläderna är för kalla och höst- och vinterkläderna är lite för varma. Vissa gånger blir det därför lite kaos hemma hos mig när det kommer till klädval. :)

Igår kände jag för att ha kläder modellen finare på mig. Jag har så mycket kläder som ligger sådär mellan fest och vardag som har en förmåga att bli hängande. Därför tog jag tillfället i akt idag att använda just såna plagg. Valet föll på en svart kjol med vita prickar på. En lite utställd kjol med hög midja. Till det ett vitt linne och en tunnstickad vit kofta med små fickor på magen, svart stickad mudd i armsluten och svarta rosetter på framsidan. Till detta svarta, tjockare strumpbyxor och mina fina pippi-kängor. Kjolen och koftan är födelsedagspresenter från fina vänner! Niger och tackar! :) 

När delar av dagen hade gått insåg jag att jag kände mig lite som Mimmi Pigg. Jag vet inte varför, men direkt när jag fick kjolen för sisådär 1,5 år sen kände jag att det var en Mimmi Pigg-kjol och med en rosettkofta till... Ja, då är Mimmi-stylen hemma. :) Jag fick massa komplimanger för min outfit och det känns ju bra. Var liiiite tveksam till kombon först, men nu är jag riktigt nöjd! Det här kommer att användas fler gånger i höst!



Kommentarer
Postat av: Carina

Jävligt snyggt!!! :)

2010-09-24 @ 08:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0