Raindrops are gonna fall on my head

Sicken tur att jag har ett paraflax då! :)

Hösten är här. Mörkret kommer tidigare och tidigare. Det var ju för tusingen mörkt när jag slutade jobba kl 20 igår! Sen är det kallare i luften. Höstkrispighet som i och för sig kan vara härligt. Men inte i kombination med regn. Regn är inte kul. Om jag inte får sitta inne och dricka te och kolla på film vill säga. Idag regnar det. Mycket.

Jag tänkte inviga mina Pippi-skor idag. Synd på regnet bara. Eftersom jag precis har impregnerat dem tänkte jag ta med dem till jobbet och sätta på mig dem där. Tygskorna får sitta på fötterna fram till det. Kan vara bra att ha ett par i reserv också under dagen utifall fötterna gör ont av Pippi-skorna.

Nej... Då är det väl dags då. Att fälla upp paraflaxet och hoppas att jag inte blåser iväg. Ta mig till jobbet i regnet. Jag önskar att jag i stället fick krypa ner i sängen och läsa en bok. Varmt, torrt och vindstilla. Men icke! Ut i regnet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0