6,6 km morgonlöpning.

Usch vad det var jobbigt när klockan ringde vid 07.20 idag! Jag trodde inte att det var sant och det tog mig 30 minuter att vakna till liv tillräckligt för att knyta på mig löparskorna. Men ut skulle jag! Punkt slut!

Det blev en lite lagom lång runda på 6,6 km. Johanneberg - Korsvägen - Almedal - Krokslätt - Fredriksdal - Johanneberg. Lite nedför, lite plant och lite uppför. En ganska så perfekt runda! Morgonträning är otroligt härligt! Då har jag det liksom gjort och speciellt dagar som denna då jag jobbar länge så är det perfekt! Det jobbiga däremot är bristen på vatten och energi! Men då får man helt enkelt anpassa tempot efter det så brukar det gå finfint! Idag blev det 6,6 km på 40 minuter. Helt ok tid tycker jag.

Nu väntar jag bara på att benen ska lätta lite och att löpträningen känns lite lättare. Jag vill börja springa lite längre utan att kroppen säger stopp! Målet är att köra ett långsammare pass på kanske 1,5 h. Sen måste jag få till lite backträning och intervaller, men det är ju så nedrans jobbigt! För det är bara lite drygt fyra veckor kvar och i dagsläget känns 2,1 mil otroligt långt! Men jag ska fixa det!

Dags för mig att stretcha, duscha, äta och ta mig till jobbet! Ha en bra skärtorsdag!



Återanvänd bild. Jag springer såklart inte i samma, randiga strumpor varje gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0