Inga kommentarer.

Jag har bara drömt jobb inatt. Om reaomflytt, skor, schemaläggning, vad jag ska fråga min chef på torsdag, vad jag ska fråga Åsa nästa onsdag... Jobb, jobb, jobb. Ungefär en gång i timmen har jag vaknat och behövt snyta mig. Näsan är täppt och rinner på samma gång. Jag kan inte andas. Jag hostar typ ut lungorna. Halsen ömmar lite. Huvudet är fyllt av sirap. Huden på näsan är alldeles sårig och öm. Det kryper i kroppen. Jag har ingen feber, men vad gör väl det om man känner allt det andra?

När jag vaknade i morse kändes det som att jag hade blivit överkörd av en ångvält. Det kändes som att jag inte har sovit alls! Hela jag är som en stor förkylningsböld! Nu har det även gått ut i ögonen så jag är alldeles svullen och rinnig. Jag orkar inte nysa mer. Jag har nyst så att det gör ont i magen.

Ja, jag klagar. Ja, jag tycker synd om mig själv. Men jag är förkyld så in i h-vete. Då får jag klaga. Då får jag tycka lite synd om mig själv. Punkt slut!

Nu ska jag göra mig klar för en arbetsdag. På vägen ska jag gå via apoteket och köpa ett annat nässpray. Ett som tar hand om både täpptheten och rinnsnuva. En Ipren och en noskapin på det så är jag där! Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0