Rena fönster bara sådär!

Jisses sicket vårväder det är ute! Jag ska alldeles strax dra på mig ett par sköna skor och ett par solglasögon och bege mig ut på en långsam promenad i solen. Underbart!

Jag var precis ute och putsade mina fönster utvändigt. Det har innan varit ett jobbigt projekt som jag har dragit mig för att göra. Alla gardiner måste ner, allt på fönsterbrädena måste bort, möbler måste flyttas (ja, så är det att bo i en tvåa på 43 kvm) och jag måste halvt hänga mig ut genom fönstret för att nå alla delar av fönstret. Allt detta har gjort att det har tagit betydligt mycket längre tid än nödvändigt. Alltså har jag inte putsat fönstrena så ofta som de kanske borde...

Men så kom min mamma med en utomordentligt finurlig och bra idé! Hon tog med sig ett långt skaft där jag kan sätta fönsterskrapan och sen är det bara att köra! Jag putsar alltså fönstrena utifrån ståendes på marken. Det tog väl... Jamen säg max fem minuter att putsa mina sju fönster! MAX! Visst... Resultatet kanske blir liiiiite bättre om jag putsar dem på vanligt vis eftersom jag får mer kraft då, men då putsar jag hellre fönstrena lite oftare och det går såhär snabbt. Sen att det ser fånigt ut... Ja, det bjuder jag på!

Nähä! Nu ska jag inte slösa vårigt väder på att sitta här inne och häcka. Ut i solen!!



Tack mamma för den braiga idén!

Kommentarer
Postat av: mamma

Visst är det smidigt. Och mycket trevligare med rena fönster !

2011-04-09 @ 14:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0