Dags att ta tag i det här nu va?!

Sen jag började mitt nya jobb så har träningen fått hamna lite i andra hand. Det har helt enkelt inte funnits tid och jag har valt att prioritera annat på den lilla fritid jag har haft. Men visst saknar jag det! Jag kan längta tillbaka till i höstas när jag tränade 4-5 pass i veckan. Åh vad härligt det var!

Men nu så... Nu ska jag bannemej ta tag i det igen! Startskottet blir Midnattsloppet på lördag kväll. Blir ju väldigt intessant i och med att jag inte har tränat något inför det, menmen. Jag är nöjd om jag tar mig runt den däringa milen.

Hur ska jag då lägga upp min träning? Ja... Det har jag också klurat på, men jag tror att det blir något sånthär:

Måndag: Spinning bas (till en början. Sen kanske det blir medel)
Tisdag:  Morgonträning innan jobbet. Antingen powerwalk, löpning eller gym.
Onsdag: Vila!
Torsdag: Morgonträning innan jobbet. Antingen powerwalk, löpning eller gym. (Eller Maddes spinning om jag är morgonpigg)
Fredag: Vila!
Lördag och söndag: Ett pass med vad jag känner för. Förslagsvis skivstång, Intervall flex, step up eller spinning.

Ja, något såntdär är målet. Delar av mig bävar eftersom jag känner att jag har tappat massa kondition och styrka som jag så duktigt hade byggt upp. Delar av mig längtar för det är så underbart att träna.

Så... På måndag startar jag! Vem är med mig?

Nu ska jag krypa till kojs och försöka hålla mig från att klia mig sönder och samman. Jädrans myggor!!



Efter förra årets Midnattslopp. Då mer tränad... Jisses.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har redan börjat : )

2011-08-24 @ 06:27:41
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Postat av: Andreas

Ser ut som en rivstart, bara o köra.. midnattslopet är väl på lördag? :)

2011-08-25 @ 23:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0