Tack snön!

Idag gick jag upp extra tidigt för att få till luggen. Septemberluggen. Det tar lite tid och efter 40 minuter såg det rent ut sagt för jävligt ut! Men klockan var alldeles för mycket (jag gick inte upp tillräckligt extra tidigt) så jag hann inte duscha om håret och locka det. Alltså fick det se ut som det gjorde. Men så när jag sminkade mig så pillade jag lite i luggen och hux flux såg den helt ok ut! Till och med riktigt bra ut! Jippie!

Så gick jag ut i köket för att göra gröt. Då kollade jag ut genom fönstret och upptäckte snöyran utanför. Den vräker ner snö och blåser. Det vill säga... Det krävs mössa eller luva idag. Om vi säger såhär... Min uppåtlugg är inte anpassad för mössa och luva! Tusan! Så nu är väl det där arbetet lagt i onödan. Jag lär se ut som tusan när jag kommer till jobbet. I-landsproblem big time! Jag vet...

Paraply? Ett jättebra tips, men mitt paraflax står på jobbet. Attans!

Jaja... Bara att bita i det sura äpplet och gå ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0